20.04.2024

Turistika>Značené trasy

Podbaranie - sedlo Lysá

Značenie: Turistická značka

Modroznačená trasa začína na bývalej autobusovej zastávke Podbaranie, z ktorej dnes zostala už len zhrdzavená búdka. Približne 500 metrov vedie spolu so žltou značkou po asfaltovej ceste, potom sa odpája vpravo a cez potok Ľutinka a provizórnu lavičku pokračuje ďalej peknou lesnou cestou. Prichádzame k rázcestiu lesných ciest, kde odbočíme doľava cez drevený mostík (pohľad na fotke je z opačného smeru trasy už za mostíkom). Ďalšie rázcestie nás čaká už po pár desiatkach metrov, kde opäť prekročíme potok, odbočíme do ľava a strmým svahom vystúpame k prvým domcom v horskej osade Baranie (opäť fotka opačným smerom). Po chvíli sa dostaneme na horskú lúku, kde sa nám otvorí výhľad na Veľkú Javorinu. V mieste tabule náučného chodníka odbočíme doprava. Cesta potom vedie lesom až k lyžiarskym svahom Baranie-Lysá, odkiaľ je nádherný výhľad na hlavný hrebeň pohoria. Postupne pretíname aj ďalšie zjazdovky, až sa dostaneme k chatovej osade a zanedlho k lyžiarskemu svahu Lysá, odkiaľ zostúpame do sedla Lysá.