28.03.2024

Turistika>Značené trasy

Kríže - Čierna jedlina - Livov

Značenie: Turistická značka

Od autobusovej zastávky v obci Kríže nás modro značená trasa zavedie ku gréckokatolíckemu chrámu Presvätej Bohorodičky Ochrankyne z roku 1852. Ďalej pokračujeme poľnou cestou, z ktorej však zakrátko odbočíme vpravo a postupujeme chodníkom spodom lúky okolo potoka. Zanedlho trasa odbočuje vľavo cez lúku smerom hore k osamelej dvojici stromov, na jednom z nich je z diaľky viditeľná značka - tzv. volavka. Tu sa smerom doprava napájame na poľnú cestu, ktorá vedie z dediny, nasleduje krátky úsek lesom k ďalším lúkam. Vystupujeme opäť hore cez lúku k volavke a postupne k lesu nad lúkou, kde sa znovu ocitáme na poľnej ceste. Z tejto cesty po zhruba 200 metroch odbočujeme vpravo, prechádzame lúkou až k lesu, kde sa nachádza smerovník Čierna jedlina. Ďalej pokračujeme úzkym chodníkom v mladom zmiešanom lese, neskôr zamokrenou lesnou cestou až k sútoku potokov. Tu sme už neďaleko asfaltovej cesty, ktorou sa spustíme až do obce Livov.

Gréckokatolícky chrám Presvätej Bohorodičky Ochrankyne v obci Kríže z roku 1852.